fredag 3 juni 2016

BUP, scoutläger, glass och hångel

Vi var aldrig på det där mötet med psykologen igår. Jag ringde dit och förklarade läget. Att Olle blev alldeles för stressad och orolig av förra mötet och jag ville inte utsätta honom för det igen och att jag ville att han skulle skriva en remiss till BUP.
Han sa att han förstod men han ville att vi skulle komma dit både jag och min man för att skriva remissen tillsammans. Jag har egentligen ingen större lust att åka dit igen men det kanske blir bra.

På eftermiddagen ringde Lovisas läkare eftersom jag ville förnya receptet på Melatonin. Jag pratade med honom om händelsen med psykologen och han bara skrattade eftersom han tyckte att hela händelsen var lika absurd som jag. Han kallade in sin chef som jag också fick prata med, jag förklarade hur läget var.
Hon svarade att de inte sätter igång några utredningar nu innan och under sommaren. Jag sa att jag förstår det. Hon sa då att vi kan ju höra av oss så fort skolan börjar så kan vi göra ett samarbete med skolan, eftersom det är där problemet ligger. Hon undrade om det var okej. Jag var så tacksam över att jag fått prata med henne, att hon tog sig tid.

Så vi pausar nu i sommar och fortsätter till hösten. Det känns bra. Jag vill ju att Olle bara ska få ta det lugnt nu i sommar. Och ska jag vara ärlig så behöver jag också lugn och ro.
Inga möten, inga samtal om trötta barn som inte orkar vara i skolan, inga samtal om barn som fått utbrott, inga krossade glasrutor, inga bråk om kulspel, inget tjat om att stiga upp på morgonen, inga bråk om kläder eller påklädning, ingen frustrerad, tjatande och skrikande mamma som egentligen bara vill deras bästa. Bara lugn och ro och utsövda barn och värme (förhoppningsvis) och bad och glass och bråk på studsmattan och bråk om att de måste gå och lägga sig trots att det är ljust ute...

Lovisa ska på scoutläger nu i helgen. Mamman är så klart lite orolig för hur det kommer gå. Om hon kommer att orka med både fysiskt och psykiskt. Om hon kommer att vara alldeles slut när hon kommer hem på måndag. Att hon inte kommer orka med den sista skolveckan.
Men det viktigaste är att hon har roligt. Det är många kompisar som ska följa med så hon kommer säkert att ha kul. Men när hon behöver få vara ifred och tanka energi så tror jag inte att den möjligheten finns...
Egentligen vill jag bara ha henne hemma och mysa men... Jag kan ju inte alltid se till mina egna behov.😊
Det går nog bra. Och skulle det inte göra det så är det inte långt att åka och hämta henne.
Och det skulle jag göra det i en grisblink!
Tack gode gud för att det är fredag och helg och att jag ikväll får hångla med min man igen!😚❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar