fredag 4 mars 2011

Demoner och spöken

Shit vad trött jag är idag! Jag sov väldigt dåligt inatt. Det blåste så fruktansvärt och hela tiden hörde jag en dörr eller liknande som slog i. Så otroligt irriterande!
Efter att vi legat och lyssnat i flera minuter och hunnit fantisera om både demoner och spöken så klev Danne upp och kollade en gång men hörde inget konstigt nere. Men jag kunde inte somna... Hörde ju det förbannade smällandet hela tiden!
Tillslut klev jag upp, Danne följde mig tätt i hälarna. Vi gick ner i matsalen och lyssnade. Och där hördes smällandet igen, nu såg vi vad det var.
Mellan garaget och vårt hus går ett högt staket med en grind. Det var grinden som slog när vinden ven.
Ingen av oss orkade gå ut och öppna den. Så vi gick och lade oss igen. Men jag kunde ändå inte somna, även fast jag nu visste vad det var som lät.
Somnade tillslut men sov ytligt hela natten. Danne klev upp och åkte iväg vid kl 6. Då öppnade han grinden.
Då vaknade såklart Olle och ville ha en tidig frukost. Efter det kunde vi somna om båda två. Men vi sov inte så länge.

Hade huvudvärk när jag vaknade, men den försvann efter frunchen/brunchen. Vilade inte på eftermiddan utan höll mig sysselsatt hela dan med lite olika smågrejer. Så nu är jag trött, trött, trött...

Vi ska gå iväg till affären och handla lite. Sen lägger vi oss nog i sängen och glor klart på filmen som vi började titta på igår.
Är sjukt sugen på godis eller något annat sliskigt men jag vill vara duktig nu när jag för en gångs skull kommit igång med träningen. (Cyklade 1 mil både igår och iförrgår.:-) )
Men what the hell! Det är ju fredag och snart helg!

Vi hade tänkt att gå till badhuset imorn och bada med Olle. Men då kom jag ju på idag, jag har ju mens! Det går ju inte bada då! Faan... Vi siktar på nästa helg istället.:-)

Puss och kram och trevlig myshelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar