söndag 1 augusti 2010

Sömnlös i Hörnett

Jag skulle säkert kunna somna om jag bara ansträngde mig. Har sovit alldeles för lite inatt. Blev sent igår eftersom vi hade besök. Men vaknade nu och var tvungen att kliva upp och kissa, känner mig nästan klarvaken. Det är t.o.m vackert väder ute.

Är så otroligt less på den här väntan nu!
BF (beräknad födsel) är imorn och h*n har fortfarande inte tittat ut. Jag vet att det bara handlar om dagar, men jag har inte behövt vänta så här länge med dom andra två. Jag fattar inte hur jag skulle palla om jag var tvungen att vänta i två veckor till...! *Djupsuck*

Jag vill ju nu! Jag är så jävla redo! Är du inte klar snart?! Kan du inte bara komma isf?!
T.o.m min kropp börjar säga ifrån!
Nu får det vara nog! Kom ut för guds skull! Om inte annat så för min och din pappas skull! Vi väntar ju på dig! Och den som har väntat längst är din pappa!
Det är bara att komma! Allt är klart!

Överallt där jag går är det människor som stirrar. Jag känner mig som en attraktion i en freakshow. Den här stora magen på min korta lilla kropp.
Jag orkar inte vara trevlig längre. Det första folk ser är magen och dom har alltid en kommentar, nästan. Och säger dom den inte högt så tänker dom den.
Som igår när vi var på väg hem från Norrfällsviken så stannade vi på ett ställe där dom hade utförsäljning av kläder och dylikt. Det första kvinnan i kassan säger när vi kommer in genom dörren är: "Där var det dags snart!"
"Ja, snart så." svarade jag och log stelt.

Det är nästan så jag undviker att se folk i ögonen för att slippa deras kommentarer eller blickar.
Visst är det gulligt att folk uppmärksammar magen och att man ska ha barn. Det gör jag ju själv i vanliga fall. Men just nu är det en påminnelse om att jag är stor och tjock och att den där lilla skitungen inte har kommit ut än.
Och varje dag ringer familj och bekanta för att höra om det hänt nåt.
Det är oxå gulligt, men oxå en påminnelse...
Vi hör av oss till er när det är på G, vi lovar!:-)

"Har du inte klämt ut den där ungen än?!"
Jag lovar att när det väl är dags att klämma så ska jag klämma som aldrig förr! Jag vet exakt hur man gör! Been there, done that! Två gånger, utan bedövning! De ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar