tisdag 6 juli 2010

Jag är kääääär

Sitter på hotellrummet och väntar på att min älskling ska komma hem. Det är otroligt skönt att bo på hotell när jag bara ska tänka på att vila inför förlossningen. Här ser jag inte om det behöver städas eller om jag behöver hänga tvätt eller dylikt. Här kan jag bara koncentrera mig på mig och bebisen.:-)
Och det bästa med hotellrum är att det finns ac. Jag har sovit så gudomligt gott pga att det varit svalt och skönt. I vårat sovrum är det oftast kvavt och varmt, helst om det är varmt ute. Det blir liksom aldrig kallt i vårat hus. Det är jättebra på vintern, men nu på sommaren är det lite jobbigt. Men snart är det över och snart är sommaren slut så jag vill inte klaga för mycket...;-)

Gissa om jag börjar bli bebissjuk nu! Längtar hela, hela, hela tiden! Har liksom inte tillåtit mig att längta för att inte längta ihjäl mig. Men nu börjar det bli svårt att hålla känslorna borta, plus att det börjar närma sig. Det har gått så otroligt fort! Ibland vill jag bromsa farten och ibland vill jag bara få det överstökat. Men innerst inne så vill jag njuta av varje sekund och minut som är kvar av denna graviditet. Ett sånt privilegium att få uppleva (genomleva) detta mirakel som det ju är.
Tänk att det blir ett barn av en enda cell på endast nio månader! Det om något är väl ett mirakel!
Guuud vad jag längtar nu!:-)

Det enda som cirkulerar i min hjärna nu förutom bebis är förlossning. Hur och när kommer den att börja?
På sista odlingen av mitt urin så visade testet negativt. Alltså ingen GBS (Grupp B streptokocker). För att vara på den säkra sidan så ska det göras en ny odling vid nästa MVC-besök. Skulle det testet oxå visa negativt så har jag alltså ingen GBS längre. Fatta vad skönt! Jag behöver inte oroa mig lika mycket om förlossningen skulle gå racerfort. Jag skulle kunna föda hemma om jag vill.;-) Men jag föder hellre på sjukhus ifall det skulle hända nåt med barnet under förlossningen, och så har man ju tillgång till smärtlindring ifall smärtan skulle bli olidlig. Fast det är den ju iaf.;-)

Nämen! Nu kom min blivande man in genom dörren med blommor, jordgubbar, vattenmelon och vindruvor! Bara för att jag har namnsdag idag. Sötisen! Han är alldeles för bra för mig!:-)
Som jag älskar den mannen! Han är utan tvekan världens finaste och det bästa av allt är att han är bara min!:-)
Ingen får mig att skratta som han gör. Jag blir t.o.m en bättre människa när jag är med honom.
Kärleken jag känner för honom är obeskrivbar och överväldigande, otrolig, ofantlig och oändlig.
Jag är kääääär!:-)

Nu ska vi se vad Sthlm har att erbjuda två kära, galna och gravida idag!:-)
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar