fredag 9 juli 2010

Nu-börjar-det-närma-sig-symptom

Jesus vad godissugen jag är! Och det blir inte bättre av att Loa tittar på Lilla spöket Laban där dom just i detta nu rullar kockosbollar för fulla muggar...
Men det är ju fredag så det kan ju hända att det inhandlas lite karra sen.;-)

Danne är på kundbesök, barnen tittar på tv, respektive film och själv har jag en hand i jumsken och en rumpa mot revbenen.:-) Vi håller oss inne en stund idag. Barnen fick lite väl mycket sol igår. Shit vad bruna dom har blivit! Och Loa har lite hosta. Så det skadar nog inte att ta det lugnt inomhus idag. Vi tar igen det ikväll och imorn.

Ja hörni, nu är det inte länge kvar... Jag sover som en kratta, är trött i stort sett hela tiden, jag är lös i magen, jag gråter för ingenting, det mesta känns jobbigt just nu. Typiska nu-börjar-det-närma-sig-symptom...
Och än en gång undrar jag över hur jag ska orka med en förlossning när jag mår så här. Men människokroppen och kvinnokroppen i synnerhet är fantastisk. På nåt vis så funkar det bara och vi orkar.
Men det hjälper att vila mycket sista tiden, man har igen det när det väl gäller.
Det är oxå en av anledningarna till att vi håller oss inne idag. Då slipper jag springa runt och kolla efter barnen. Inne har jag större koll på dom.

Snart kommer Danne tillbaka från kundbesöket, då ska han bara jobba i några timmar till och sen går han på semester. Något han har sett fram emot så himla länge. Och det betyder inte bara att det blir sovmorgon och slöa dagar, det betyder oxå att han blir pappa någon gång under dom här lediga veckorna.:-)
Och jag blir trebarnsmorsa, tillåt mig upprepa; TREbarnsmorsa!!!
Spännande, fantastiskt, skrämmande och underbart! Precis som det ska vara att vara förälder!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar