tisdag 5 november 2013

Packad och klar


Nu står de där och väntar. Packade och klara. Spänningen stiger i vårt hus. Barnen är så förväntansfulla inför att få ett litet syskon. Ja, i alla fall de två äldre.
Det är nog svårt för oss vuxna att fatta att det kommer en liten bebis. Så det är inte så konstigt att det är svårt för vår treåring att förstå att han ska bli storebror. Han tycker om bebisar i alla fall så vi får hoppas på att han tycker om vår.;-)

När jag packade BB-väskan (väskorna) härom dagen så slog det mig att jag inte packat väskan så sent tidigare.
Första gången packade jag säkert väskan i vecka 30. Och vilka grejer jag packade med sen!
Böcker och tidningar, cd-skivor och en massa kläder till mig och bebisen. Men när det väl var dags så hann jag varken läsa några tidningar eller lyssna på musik. Vi kom in till Förlossningen mitt i natten och ville bara sova. Efter sovstunden var det dags att föda barn. Det var Lovisa som ville ut.
Med Loa och Olle har det varit samma sak. Sent på kvällen eller mitt i natten har det börjat och så har de kommit på morgonen. Det ska bli kul att se vilken tid på dygnet den här lilla damen behagar titta ut.

Alla mina förlossningar har börjat olika också. Första gången var det slemproppen som gick. Andra gången fick jag en teckningsblödning. Och tredje gången så gick vattnet. Undrar hur det startar denna gång?
Det ska bli så spännande att få uppleva allt detta igen. Jag längtar efter att få snusa på vår lilla tjej! Se vad hon är för en liten person. Det ska bli så kul!:-)
Komsi komsi nu bebis!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar