tisdag 29 maj 2012

Rabarber, rosor och sparris

Jag gjorde rabarberkräm ikväll. Så otroligt gott! Det är verkligen det första sommartecknet.:-)

Sen var jag tvungen att fota de här underbara skapelserna. Danne fick de av mig i lördags. Ja, faktiskt så uppskattar även karlar att få blommor lite nu och då.;-)

Tidigare ikväll åt jag sparris. Det är verkligen en delikatess här hemma. Ungarna tjuter av glädje när vi ska äta det.
Glöm inte att först skära bort den träiga delen av stjälken! Koka de sedan så att de fortfarande är al dente, så att säga.:-) De får inte koka för länge! När de har fått den här sköna gröna färgen är de klara.
Ringla flytande smör eller margarin över. Strössla på lite grovsalt och pressa citron över. Bon appetit!
Jag brukar faktiskt tillaga broccoli på samma sätt. Det är sååå gott!

Nu ska jag se slutet på filmen som jag somnade till igår.:-)
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar