lördag 10 december 2011

Det är december och det är inte ens minusgrader


Så här såg det ut igår. Det har regnat i ett dygn nu. All snö har regnat bort... Jag som skulle åka pulka med mina grabbar hela dagen igår . Men det gick ju inte för det spöregnade och blåste så mycket att det inte gick att vara ute...
Loa tittade ut genom fönstret, sen tittade han på mig och sa bekymrat:
"Mamma, jag tror inte jag vill gå ut idag..."
"Vi kan stanna inne" sa jag.

Idag är det inte så vitt som det är på bilden...
Det är december och det är inte ens minusgrader! Sist vi inte hade någon snö under jul var år 2001 tror jag. Då gick jag och min bror hem (han bodde hos mig då) från vår mamma. Det var julaftonsnatt och inte förrän då kom snön som sedan låg kvar resten av vintern.
Men nu hoppas jag iaf att snön kommer innan jul. Det är inget kul med slask. Hellre en massa snö än en massa slask!

Nä, nu ska vi baka så vi blir glada och har något gott att bjuda på nu i jul!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar