måndag 1 augusti 2011

Och då hände det; "klick"!

Sitter i ett alldeles tomt och tyst hus. Ja förutom Danne och hans fiolspel.:-)
Barnen är på promenad med farfar och Lek. Det är första gången vi är i huset helt ensamma, utan barn. Känns lite konstigt...
Får se om de tappat bort någon unge när de kommer hem.;-)

Tänk att tiden gått så fort!
Här sitter jag och planerar 1-årskalas. För ett år sedan var jag stor och tung och så sur över att ungen där inne inte hade kommit ut. Dagen efter; den 2 augusti var ju det beräknade födelsedatumet. Men för mig var det ett bäst före datum. Kom han inte innan så skulle han inte komma alls.
Ja, jag visste att det skulle bli en pojke. Först trodde jag att det var en tjej, men mot slutet så var jag säker på att det var en pojke. En Olof, som vi skulle kalla för Olle och som skulle se nästan likadan ut som sin pappa när han var barn.

På kvällen gick vi till O'learys, som vi lustigt nog kallar för Olle's.:-)
Där åt vi en stor portion mat plus efterrätt och sedan gick vi med raska steg upp för Storgatan i hopp om att förlossningen skulle sätta igång.
Men när vi nått en bit ovanför Secondhandbutiken så grät jag av utmattning och ville bara åka hem.
"Vi skiter i det här" ropade jag. "Det är ingen idé! Kan vi inte bara åka hem och ta det lugnt?!"
Danne skrattade och höll om mig. "Klart vi kan det" sa han.
Så vi åkte hem. Ungen fick väl bestämma då!
På kvällen somnade vi i varandras armar och då hände det; "klick"! Det lät verkligen "klick"! Högt och tydligt så vi båda vaknade och frågade "Vad fan var det där?!"
Då kände jag hur det blev alldeles varmt, som om jag kissade på mig. Jag kände mig som en ballong som hade börjat pysa.

Vattnet rann och rann och slutade inte rinna. Inte undra på att jag var så stor, jag var ju full med vatten! Ungen hade ju haft ett helt vattenland där inne i magen!
Vi skyndade oss iväg till Sollefteå som ligger 10 mil från Ö-vik.
08:57 föddes han, 3 minuter efter att den första krystvärken kommit.
Han var sååå fin! Och det är han ju såklart fortfarande.;-) Nu när han sitter på bordet och myser med sin farfar.
Han kom ju förresten på sin farfars födelsedag så det är inte bara Olle vi firar imorgon.
Tänk vilken fin födelsedagspresent!
Vilken tur att du väntade tills den dagen med att komma ut Olle!:-)

Nu måste jag göra lite nytta här hemma!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar