måndag 21 mars 2011

Tänk om jag kunde ge bort ett barn i present

Igår blev jag moster.:-) Till en liten tjej. Hon väger 2675 gram och är 48 cm lång.
Jag hoppas på att de ska komma hem idag så jag får snusa på min systerdotter.:-)

Är det inte fantastiskt att det kan bli ett barn?
Jag menar, det tar bara 9 månader för kroppen att tillverka ett. Jag tycker att det borde ta längre tid. Fast jag är glad över att det tar ca 9-10 månader.
Skulle jag tillverka ett själv, för hand så skulle det aldrig bli färdigt.
Först skulle det ligga på bänken i köket och samla damm och tillslut skulle det åka ner i en av lådorna i den vita byrån i hallen. Sen skulle det ligga där tills jag fick tummen ur röven för att färdigställa och först och främst; komma ihåg det.

Men nu är det så fantastiskt att det blir barn, om det går...
Jag önskar att alla hade lika lätt som jag att bli med barn.
Tänk om jag kunde ge bort ett barn i present, då skulle jag gladeligen göra det. För jag vet några som skulle bli så lyckliga av att få ett.

Hur som helst så ska jag dammsuga lite, ganska noga, nu. Hinner inte torka golven, men det skulle behövas. Sen ska jag... Ojdå, det kan jag inte skriva, för det är en hemlis.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar