fredag 25 mars 2011

Mini-tonåring

Nu har jag hunnit snusa på min systerdotter flera gånger!:-) Hon är sååå liten och söt! Jag kan inte fatta att Lovisa har varit så liten. Det är inte klokt!:-)

Fredag igen. Ikväll ska barnen åka till sin pappa... Vill inte... Längtar tills vi har de varannan vecka. Det är behövligt både för de och oss. Vi hinner liksom aldrig komma in i några rutiner... De hinner aldrig landa innan de ska ryckas upp igen och iväg...
"Jag har en puss och en kram till dig" sa Loa nu och kom springande med full fart för att ge mig det. Min fina, fina, stora kille! Herregud vad jag älskar de!

Lovisa verkar ha kommit in i en mini-tonårings-period igen. En extrem. Vi har flera bråk om dagen. Hon skiter fullständigt i vad jag/vi säger och vilka konsekvenser det får. Jobbigt...
Och Loa är sitt envisa jag hela tiden. Allt måste vara på hans sätt. Men det funkar ju inte så.
Har försökt prata med barnen, men jag vet inte om de är för små eller om det helt enkelt inte går in... Svårt läge.
Det är fasen inte lätt att vara mamma, eller förälder överhuvudtaget... Det är lättare när Danne är hemma och vi kan hjälpas åt. Det är svårare när jag är ensam med alla tre.

Nä, nu ska jag göra våfflor till lunch! Ni har väl inte missat att det är våffeldagen idag?:-)
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar