fredag 18 mars 2011

Slappna av nu för guds skull!

Nu sitter vi i bilen hela familjen. Vi är på väg till Jämtlands fjällen. Otroligt att vi kom iväg i någorlunda bra tid för en gångs skull.
Vi kör över Sollefteå mot Östersund och sedan vidare till Handöl.
Sist vi åkte den här vägen var det sommarnatt. Vattnet hade gått och vi lyssnade på Mammas nya kille och skrattade och var pirriga och förväntansfulla. 8 timmar senare kom han ut, han som sitter i stolen bredvid Loa.:-)

Loa har slocknat. Olle leker med en träleksak. Lovisa är hänförd över att vara i en annan stad. Och vi vuxna försöker slappna av och glömma jobb och andra saker som hänger över oss.
Nyss åkte vi förbi sjukhuset. Vilket minne! Lilla, lilla gubben som blivit så stor. Känns som om det var så länge sen men ändå inte.
Märklig känsla.
Såg förlossningsfilmen senast igår. Så jag vet ju att det har hänt.;-)

Det snurrar i huvudet:
Har vi glömt något? Och i så fall vad? Nä, vi har nog kommit ihåg allt. Och har vi glömt något så går det att köpa. Slappna av nu för guds skull! Iaf för barnens och Dannes skull!
Det här blir kul! Faan vad mysigt vi ska ha!:-)
Fjällen, here we come!:-)

2 kommentarer:

  1. Söt Lovisa :) igår hade hon fastnat i snön och grinade för full hals,jag fick dra ordentligt för att hon skulle lossna :) jag frågade "du har väl inte gjort illa dej..."
    -Jag fryser! jag vill ha en kopp te..
    det lät så himla gulligt!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja hon säger så roliga saker!:-) Hon är en riktig te-älskare, precis som mor sin!:-)

    SvaraRadera