lördag 19 mars 2011

Man gör så gott man kan

Hur underhåller man en sjumånaders som bara vill hoppa i hopp-gungan eller knata runt i gå-stolen när man har varken eller?
Svar: Man gör så gott man kan...
Vi tog varken med hopp-gungan, gå-stolen, matstolen eller någon annan stor grej eftersom de inte skulle få plats i bilen. Så lillgrabben får spendera mestadelen av tiden i horisontellt läge eller i min eller Dannes famn vilket han tycker blir supertråkigt i längden. Det gäller att vara påhittig och ha starka armar.;-)
Vi har nyss fikat. Bullar, kakor och te. Olle sover, Danne och barnen tittar på Myrmobbaren och jag ligger i en av våningsängarna och försöker vila.

Det är utmattande att vara på fjället. Tunn luft, liten stuga och två vilda ungar som är vana att ha hur mycket plats som helst. Det blir mycket konflikter på lite utrymme. Inga rum man kan skicka in dem på och det tar lång tid för dem att somna på kvällen. Först måste de ju bråka tills nån av de börjar grina.
Men trots omständigheterna så går det rätt bra.

Inatt var det nästan snöstorm. Idag har det varit soligt och blåsigt så vi har åkt lite pulka. Innan det åkte vi upp till Storulvåns Fjällstation och tittade.
Sen åkte vi till Storlien och åt lunch på en av restaurangerna. Jag åt renskav, mmmmm!:-) Är man i fjällen så är man i fjällen.;-)
Sen kikade vi in i det lilla, lilla kapellet här i Handöl. Snacka om gulligt!:-)
Snart ska ungarna gå och lägga sig. Då blir det mys för mig och min älskling!:-)
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar