måndag 14 mars 2011

Knövel

Olle är så täppt i näsan, igen. Och han blev så förbannad på mig nyss när jag sprutade nässpray i hans lilla näsa. Nu har han lugnat sig, nu kan han äntligen suga på tutten igen.
Slog igång hans speldosa som nu spelar "god natt-visan", då förstår han att det är natti. Han brukar "knövla" runt ett tag, som vi säger. Alltså han vrider och vänder sig tills han somnar. Det gör han alltid. Han var ett knövel redan i magen.:-)

Idag har vi inrett Lovisas nya rum (hon och Olle har bytt rum). Det blev så himla fint! Och hon blev så glad. Satte upp nya hyllor på Loas rum oxå så att hans rum oxå blev som nytt. Han älskar det!
Och sen hans glaslampa i fönstret gått sönder så har han fått en rosa lampa med gula solrosor på istället som han bara älskar. Killen älskar ju rosa!:-)
Jämt ska han dricka ur den rosa muggen. Han har en pikétröja som är rosa som han vill ha på sig så ofta och så länge det går.
Dessutom har han ett par rosa Foppa-skor som han har på sig jämt.
Han klär så bra i rosa oxå!:-)

Inatt ska Danne till Sthlm... Gillar inte när han gör så. Han kliver upp vid tre, styr kosan mot storstaden, jobbar hela dagen och ibland brukar han köra hem igen. Men så blir det inte imorn, istället stannar han tills på onsdag.
Jag försöker att inte oroa mig för mycket när han är ute på vägarna, men det är inte så lätt...

Nu har lillgubben och storgubben somnat och själv sitter jag och slumrar medan jag skriver.
Dags att krypa ner under täcket och möta (Elton) John Blund.:-)
Ville bara skicka en bild på min älskade Tjofis i hennes fina flipp-flopps som hon fått av sin bonus-farfar (Dannes pappa) i Thailand. Tror hon längtar efter sommaren lika mycket som sin mor.;-)
Nu slocknar jag!
Natti natti!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar