torsdag 22 juli 2010

Känns som att det börjar närma sig

Trycket ner mot bäckenbotten är enormt och nu är jag öm i ryggen hela dagarna. Igår eftermiddag hade jag lätta värkar som kom regelbundet. Under kvällen avtog dom. Jag ringde ändå och förvarnade mamma ifall att och vi gjorde dom sista förberedelserna ifall vi skulle behöva åka in under natten. Men inatt har det varit kolugnt... Lite besviken är jag men samtidigt var det skönt att få sova ut ordentligt. Så det känns som att det börjar närma sig.:-)

Samtidigt kan jag känna att det har gått så himla fort den här gången att jag inte skulle ha något emot att det drar ut lite på tiden. Men i nästa stund känner jag hur trött och less jag är på att vara stor och otymplig. Plus att det börjar göra så pass ont nu oxå... Tror att jag har lite rampfeber.:-) Samtidigt som jag vill att det ska hända så är det lite pirrigt. Jag tror dom flesta som fött barn känner igen sig i dom känslorna.

Men igår när vi tog tid på värkarna så trodde vi att det var på gång och då kändes det bara skönt att det snart skulle vara över. Och idag sitter jag här, fortfarande med en bökande unge i magen.
Men även om det skulle dra ut på tiden och även om jag skulle bli så less så jag håller på att dö så vet jag ju att den lilla knodden därinne kommer ut tillslut.:-)

Imorn kommer barnen och stannar hos oss till den 29, förutom ett dygn när dom ska till sin pappa. Det skulle inte alls förvåna mig om knodden bestämmer sig för att komma just då när vi har barnen. Lite meck men det ordnar sig alltid med barnvakt ifall det skulle sätta igång. Jag hoppas på det iaf...
Hade ju hoppats lite på att den skulle titta ut nu men jag får sjå mig en stund till.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar