söndag 18 juli 2010

Håller på att gå åt

Snörvel, snörvel... Är fortfarande förkyld... Tur att det finns nässpray! Fast med överkänsliga slemhinnor nu under graviditeten så blöder jag ur näsan. Det är synd mig, som jag sa när jag var liten.;-)

Nu är vi snart klara, eller rättare sagt; Danne är snart klar med renoveringen i sovrummet. Det blir sååå fint! Han är lite stressad nu eftersom barnen kommer senare idag och att förlossningen kan sätta igång när som helst.:-)

Var hos barnmorskan i veckan. Allt såg bra ut. Lämnade ett urinprov som ska skickas iväg för odling. Har fortfarande inte hört nåt från dom så jag hoppas på att GBS:en är borta. Jag känner mig mycket tryggare nu när jag vet att den förmodligen (förhoppningsvis) är borta. Då gör det inget om ungen ploppar ut i bilen eller här hemma om det skulle gå så pass fort. Men förhoppningsvis så hinner vi åka dom nio milen till Sollefteå innan det händer. Känns ju tryggare att redan vara på sjukhus om det skulle hända något med bebisen, eller med mig själv.
Hur som helst så låg mitt SF-mått på 35 cm. Min livmoder har vuxit 2 cm sen förra gången. Bebisens hjärtljud låg förra gången på 148 slag/minut och denna gång på 140 slag/minut. Tror bebisen sov och att det var därför dom var lägre.
Bebisen hade inte fixerat sig, men det behöver den ju inte göra heller förrän strax innan förlossningen. Lovisa var inte fixerad två dagar innan hon kom. Och det gick ju ändå.:-)

Det är sjukt vad bebissjuk jag är nu! Håller på att gå åt (som vi säger här i Norrland och betyder typ "dö") av längtan! Vill egentligen bara titta på bebiskläder och bebissaker men jag försöker att lägga band på mig. Samtidigt som jag vill att det sätter igång så fort som möjligt så vill jag njuta bara en liten stund till av magen.:-) Men det ska bli så skönt när bebisen är ute och magen börjar krympa så jag kan sova på mage igen! Eller ligga tätt, tätt, tätt intill Danne. Eller varför inte ovanpå honom!;-) Jag saknar det något så djuriskt!

På tal om att ligga ner så ska jag lägga mig ner och vila en liten stund nu. Sen ska jag klippa gräset och sen när ungarna kommer ska vi grilla.
Blir myyyys!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar