fredag 18 juni 2010

Om 3,5 vecka får det hända när som helst

Skrev i mitt tidigare blogginlägg att jag inte har så mycket gravidkrämpor att klaga på... Nu verkar alla ha kommit på en och samma gång!
Har sovit som en jävla gnu i natt, dvs INTE bra. Är trött som faan! Har legat och vridit och vänt på mig eftersom benen domnat bort. Måste vara nån nerv som kommer i kläm. Och det är så tungt så jag kan inte ligga på rygg heller, bara för en kort stund. Plus att Lovisa vaknade och kom in till oss och lade sig. Men det är som vanligt; hon kom inte till ro och till slut gick hon, tack och lov, och lade sig i sin säng igen. Hon borde ju veta själv vid det här laget att det inte är nån mening med att komma in och lägga sig mellan oss. Hon börjar bli stor lillsnärtan.:-)

När jag klev upp så hade jag skitont i bäckenet. Väntar på att det ska gå till sig men jag verkar inte ha den turen idag...

Imorn ska jag och Tessan sjunga på bröllop. Det blir mitt sista sångjobb innan förlossningen. Det känns bra för nu börjar det ta emot. Lungorna orkar liksom inte längre, och stödet (magmusklerna) börjar bli trötta. Och så har jag inte så mycket kläder att välja mellan längre heller.:-)
Danne hade köpt ett par jättefina, supersköna, tunna gravidsommarbyxor till mig igår när han var på jobb i Sundsvall. Dom var försmå...
Fatta vilken tjockis jag har blivit. Eller så är det H&M som gör försmå mammakläder... Jag gissar på det sistnämnda.;-)

Nu verkar det som om bäckenet har gått till sig så nu ska jag försöka få nånting gjort.
Ikväll blir det bio med Laila!:-) Sex and the city 2. Ett måste för alla oss Sex and the city-fans. Längtar! Var ett tag sen jag satt i biomörkret och myste. Känns som att det är dags att unna sig något extra nu innan det stora marathonloppet. Tänk, om 3,5 vecka får och kan det hända när som helst!
Snart, snart, snart! Ladda, ladda, ladda! Längtar, längtar, längtar!:-)

P.S. Det ordnade sig med barnvakt. Tack bror med förtjusande flickvän!:-) :-*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar