måndag 21 juni 2010

Den vedervärdiga treårstrotsen

Fick faktiskt en komplimang för min mage på Konsum idag.:-) "Vilken gullig mage du har" sa kassörskan. "Tack" sa jag och log.
Tänk att en liten komplimang kan göra en så glad.:-)

Tro om Loa har somnat nu? Nyss var han uppe och öppnade dörren, bara för att jag skulle komma upp. Det är jätteroligt att reta sin tjocka mamma som inte orkar gå i trappen.
Danne är i Stockholm och jobbar och är borta till på torsdag. Det är tufft att vara ensam med barnen när han är borta. Man måste vakta sin tunga och välja sina konflikter hela tiden för att det inte ska bli bråk och kaos.

Lovisa trotsar som vilken femåring som helst, men Loa har kommit in i den vedervärdiga treårstrotsen (som för övrigt inte existerar utan börjar egentligen vid 2 års ålder men eskalerar vid 2,5 år och står i full blom vid 3 års ålder)... Så fort jag säger åt honom så skrattar han bara åt mig. Då gäller det att vara smart och kvicktänkt och inte låta tålamodet tryta. Svårt med mig som inte har något tålamod...

Men ikväll ville han sova i min och Dannes säng eftersom Danne är borta. Jag hade gärna gått med på det om det inte vore för att jag vet vad som händer om han får som han vill. Då vill han sova i våran säng imorgon kväll oxå och kvällen efter det osv osv...
Då är det lika bra att vara sträng och säga nej. Han och vi sover mycket bättre i våra egna sängar. Varför ändra på ett vinnande koncept?;-)

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa om förlossning. Det är alltid bra att förbereda sig även om man varit med om det två gånger förut.
Vilket ord förresten; "förlossning". Det låter som tandlossning eller nåt!:-D
God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar