torsdag 24 juni 2010

Elefant/Duktiga kropp

Jag råkade ju väga mig igår när jag var hos mamma. Glömde väga mig sist jag var hos barnmorskan så det var ett tag sen sist. Innan jag blev gravid vägde jag 53 kg. Nu väger jag 68 kg!!! Jag har alltså gått upp 15 kg!!!

Med Lovisa gick jag upp 12 kg. Tror jag gick upp ca 15 kg med Loa. Men nu är det drygt en månad kvar och jag väger lika mycket som när Loa var färdigbakad!
Jag vet att det är olika från graviditet till graviditet. Och jag ska inte klaga så mycket eftersom jag är liten och smal i vanliga fall och inte har några problem med vikten, bara mitt intag av sötsaker... Men det här börjar göra mig lite mörkrädd...
68 kg!!! Det är ju inte klokt! Tänk att lilla jag kan väga så mycket. Hur orkar jag gå runt och bära på 15 extra kilon?! Inte undra på att jag känner mig som en elefant eller en strandad val ibland! Men duktiga kropp som pallar!:-)

Jag skulle vilja utbringa ett fyrfaldigt leve för min kropp som orkat med så här långt. Må du orka hela livet ut! Du leve, hipp hipp HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar