måndag 22 mars 2010

Snart 30, med mamma-hull

Detta blir mitt 222 inlägg.:-) Dom som känner mig vet att mitt lyckonummer är 22 och hur mycket det betyder för mig. Många orsaker. Får ta det när jag skriver mina memoarer.;-)

Så var vi barnfria igen tills imorn. Ibland är det skönt med såna här klämdagar så man får vila upp sig. Sen är dom hos oss tills på fredag och sen åker dom till Lars för att vara där i en vecka. Det brukar vara kämpigt däremot tycker jag... Att dom är borta så länge... Men det kommer nog att gå fort. Snart är det Påsk, snart är det vår och snart fyller jag 30... Lite mindre än tre veckor kvar bara.

Njae, nån kris har jag väl inte men... Känns skönt att bli äldre men jag vill ändå inte att livet ska gå för snabbt. Jag vill ju hinna med en massa oxå. Fast hinner det hända så här mycket inom loppet av ett år så blir jag inte förvånad om livet har fler överraskningar.;-)

Nu fick jag en sammandragning. Så här tidigt på dan. Dom brukar komma på kvällen, en tre-fyra stycken. Fast dom började tidigt med Loa så jag är inte ett dugg förvånad över att dom börjat ännu tidigare denna gång.
Förhoppningsvis så vill den här bebisen oxå komma ut lite tidigare precis som dom andra två. Lovisa kom 9 dagar för tidigt och Loa 5 dagar för tidigt. Så typ en vecka tidigare blir lagom.;-)

Och shit vad stor jag är den här gången! Trodde det var två först. Men det är ju tredje barnet och då är det väl inte så konstigt. Jag blev ju inte av med allt mamma-hull direkt efter Loa. Däremot gick jag ner massor i samband med att jag och Lars separerade. Men jag har hellre lite mamma-hull och ser kvinnlig ut än blir lika smal som jag var innan jag fick barn! Man måste ju tänka positivt!;-) Jag är medveten om att det kommer ta lite längre tid den här gången innan jag gått ner och är nöjd med min kropp igen. Det tog ett halvår med Lovisa, ett år med Loa. Så jag räknar med 1,5 år med den här bebisen.;-)
Jaja, det blir när det blir. Just nu behöver jag inte bekymra mig om det iaf... (Skrev hon och stoppade ännu en lakrits-groda i munnen.;-D ) Det ordnar sig! Bebisen måste ju få något gott oxå!;-)

Hur som helst så blir det lunchdejt snart för min del, med min älskling. Mysigt!:-) Hoppas han har tänkt ut nåt ställe med god mat...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar