fredag 19 mars 2010

Äntligen är dom här!:-)


Mina finisar!:-) Gjorde en massa ärenden på stan idag så jag sprang runt som en förvirrad höna. Isigt, halt och blötsnö. Ingen bra kombination med foglossning.
När barnen kommit fick jag ligga i sängen, medan maten gjorde sig själv i ugnen, och vila min trötta kropp. Sötungarna tyckte så synd om mig och Lovisa pussade mig på kinden och klappade mig på huvudet och sa "Stackars dig...".:-)
Medan jag vilade satt dom bredvid i sängen och tittade på film.



Hittade den här på stan idag. Fick order ifrån blivande pappan att köpa den. Klart jag gjorde!:-) Sååå jävla söt! En mc-jacka i mjukaste bomull till coolaste bebisen i stan!:-) 129:- på Kappahl för den som undrar. Dom har riktigt coola barnkläder tycker jag. (Hittade ett par byxor till Lovisa oxå.)


Såg det här söta setet oxå. Men nån måtta får det vara. Ubercoolt, men det är mysigt med "riktiga" bebiskläder oxå.

Hittade för övrigt två par sockar till bebisen oxå. Rosa, och på dom ena så står det "I love dad" och på dom andra; "I love mum".

Som ni kanske förstår så vet vi vad det är. Eller tror, man kan ju aldrig veta säkert. Dom får ju inte säga något på ultraljudet. Men vi fick två bilder som visar könet jättetydligt, enligt barnmorskan. Så jag satt uppe nästan halva natten och kollade på ultraljudsbilder. Hittade en som är nästan identisk med en av bilderna vi har och den visar en flicka. Så jag är rätt säker på nu att det inte är en "Gunnar" utan en "Gunhild".:-) Hon ska såklart inte heta Gunhild utan det är bara ett namn som vi tycker lät skojigt att kalla bebisen för innan den kommer ut.

Så nu är jag inställd på att det är en flicka. Skulle bli väldigt förvånad om det kommer ut en pojke. Och är det en pojke trots allt så får han stå ut med rosa kläder ibland precis som Loa!;-)
HON har förresten nyss haft hicka och dansat runt i sin lilla etta.:-)


Min favorit-tidning! Dyr men ändå värd varenda krona. Jag kan bläddra igenom den 10 ggr och få nya idéer och inspiration varje gång. Love it! Perfekt för dig som gillar den lite lantliga stilen/shabby chic.


Så här fint har vi fått i vårat sovrum. Det är så mysigt och luktar så ljuvligt att man inte vill lämna rummet! Myyyys!:-)


Det enda som inte riktigt passar in är den där sprayflaskan för impregnering av mocka...

Danne hade den här söta lampfoten och då fixade jag till lampskärmen. Blev jättesött!
Här är en annan sötis. Kurtis...:-)

Här har Lovisa ritat bebisen. Våran lilla konstnärinna.:-)
En trött liten gitarrist...:-) Så här hade Loa somnat härom kvällen, med sin kära gitarr.
Och här är hon; Mona Lisa!;-) Hon ser ut som en blivande trebarnsmorsa tycker jag.;-D

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar