måndag 8 mars 2010

Influensa eller nåt...

Något skit i magen har jag haft iaf... Mår mycket bättre idag, igår låg jag däckad. Kunde inte ens sitta upp utan att jag mådde illa... Tror jag fått liggsår!;-D
Idag kan jag iaf sitta upp och ! Kunde inte ens stå igår. Försökte duscha men fick krypa ut för att sedan lägga mig i sängen och där låg jag sen resten av dagen och kvällen och natten. Vaknade klockan halv fem imorse av att jag hade så sjukt ont i ryggen, berodde säkert på att jag hade legat ner i nästan ett dygn och för att jag hade feber... Inte roligt att vara sjuk... Stackars mig!;-)

Vi som hade tänkt att åka med barnen till Knasiga Kojan och leka som galningar...
Istället fick Danne ta hand om två besvikna barn helt själv hela dan. På kvällen nattade han dom, kom och lade sig, sov i några timmar, klev upp, tog bilen till Sthlm och har jobbat hela dan. Om han är Superman? You bet!:-)

Mår som sagt mycket bättre idag och har kunnat äta.
Igår kunde jag bara dricka vatten och blåbärssoppa. Härligt att få nåt i magen som mättar utan att man mår illa.

Lämnade barnen på dagis imorse och åkte hem och lade mig i soffan. Jag älskar mina barn, dom betyder verkligen allt för mig men det var så otroligt skönt att komma hem och vara barnfri! Lars hämtade dom på dagis och har dom tills på onsdag så jag har några dagar på mig att bli ordentligt frisk. Härligt!

Känns som om febern är på väg tillbaka. Börjar känna mig matt i kroppen... Men jag är glad att jag inte åkt på nåt som varit farligt för bebisen.
Den verkar växa och må bra. Iaf enligt ultraljudet så var allt okej. Känns skönt!:-) Nu är det bara halva tiden kvar.

Så vad gör jag ikväll då...? Ska försöka få i mig nåt flytande, typ vatten. Men det är ju så tråkigt att dricka vatten... Kanske blandar i lite lime.:-)
Sen tänder jag nog en brasa och vilar lite innan Familjen Annorlunda och Medium. Sen blir det nog en film oxå hade jag tänkt.:-)
Danne jobbar ju som sagt i Sthlm och kommer hem imorn kväll. Längtar efter honom... Längtar efter barnen oxå... Är så tyst i vårt stora hus. Men jag behöver nog tystnaden och vilan.:-)

Ha en fin kväll! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar