tisdag 9 februari 2010

Måndagkväll...

Tror inte det var magsjuka trots allt. Ingen annan har blivit sjuk och dagen efter var hon nästan sitt gamla jag förutom att hon hade ont i magen. Måste ha varit för att hon var hungrig...

Hur som helst så är ungarna hos sin far till imorn och Danne är på jobbresa. Så jag och katten Kurt är helt ensamma i huset... Det är så stort och tyst... Tur att barnen kommer tillbaka imorn och att Danne är hemma igen på onsdagkväll.:-)

Nu har vi hunnit bo in oss lite. Men det är långt ifrån ordning. Vi har även upptäckt att det finns lite för lite förvaringsutrymme för just kläder som vantar, mössor och dylikt här på nedervåningen. Det ska vi försöka råda bot på. Men man vill ju inte införskaffa vad som helst bara för att det är nödvändigt. Det ska ju vara snyggt oxå!;-)
Jaja, som en god vän sa; vi har ju inte bråttom utan kan ta det pö om pö. Och det gör vi oxå.
Vi kanske tar det lite väl lugnt. Vi har fortfarande inte fått upp en enda gardinstång! Men å andra sidan så är fönstrena så fina som dom är och det är inte så mycket insyn så vem bryr sig egentligen. Inte vi iaf, uppenbarligen.:-) Vi tar det som det kommer. Skönt att inte stressa.

Tände en brasa i öppna spisen ikväll och har bara myst framför tv:n.:-) Nu ska jag bara slänga in en tvätt innan jag går och lägger mig.

Imorn kommer barnen... Längtar efter dom! Härligt att få liv och rörelse i huset igen. Tiden står nästan stilla när dom inte är här...
Längtar efter liv och rörelse i magen oxå!
Snart, snart, snart.....:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar