måndag 24 september 2007

När som helst nu...:-)

Nu kan de hända precis när som helst!:-D Skönt!! Är så less på att va tjock! Men gjorde en skojig upptäckt i helgen. Jag, Lars och Lovisa är alla födda på fredagar. Skulle ju va lite roligt om bebisen oxå föddes på en fredag.:-) Men tyvärr så jobbar farmor i helgen om vi skulle behöva barnvakt. Å andra sidan så e mormor och bonus-morfar lediga och kan säkert komma hit eller om Lovisa åker dit.

Guuuud va jag längtar nu! Snart kommer h*n verkligen. Den lilla person som vi väntat på så himla länge, känns de som. Fast jag e tacksam för att de egentligen gått så fort (om man jämför med vilken evighet de tog förra gången jag va gravid) och att jag mått så himla bra. Fram tills nu... Ont i ryggen, ont i bäckenet... Inget skönt att sova... Och så fort jag går lite så får jag sammandragningar som inte gör nån nytta, dom gör bara ont... Plus att bebisen inte verkar förstå att den e stor och har hemskt lite plats därinne, utan håller på och buffar och puffar och sparkar precis som vanligt... Aaaaj....:-(

Va på stan med några kompisar i lördags. Gick heeela dan. Trodde fötterna skulle gå sönder och benen ramla av när jag väl kom hem och blev sängliggandes och soff-sittandes resten av dan, kunde knappt röra mig! Men de va de värt! Fyndade en massa både till mig och barnen, och vi hade så roligt. Tänk vad mycket trevligt sällskap och lite shopping kan göra för en trött gravid kvinna.:-)

Nu e de dags att vila lite känner jag. Eller iaf lägga sig i horisontellt läge i soffan, framför tv:n.;-)
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar