måndag 18 april 2016

Det här med att ha tråkigt

Det är över ett år sedan jag skrev, jag vet. Men jag tänker fortsätta som om inget har hänt.:-)

Jag har så svårt att förstå människor (med barn) som säger att de har tråkigt.
Jag har aldrig tråkigt för hemma hos oss finns alltid något att göra. Ett tvättberg att bestiga, disk att tacklas med, golv att dammsuga och torka, leksaker att plocka från golven (det är nästan som om de förökar sig själva de där leksakerna för jag tycker inte att jag gör annat än att sortera bort!!),  kompisar att leka med, teckningar att rita, filmer att se, kramar och pussar att få, skrik och grin att stå ut med. Ja ni vet, allt det där som gör oss föräldrar så enastående.:-)
Jag hinner liksom inte ha tråkigt.
Och har jag för en gångs skull tråkigt så försöker jag att njuta så mycket jag bara kan! Det finns tom ett italienskt ordspråk som lyder; "dolce far niente" = "konsten att göra ingenting".

1 kommentar: