lördag 1 februari 2014

Vår varannan-dag-tjej

Vår lilla skrutta är verkligen en "varannan-dag-tjej"! Ena dagen måste jag gå och bära på henne en hel dag. Lägger jag henne ifrån mig när hon har somnat så vaknar hon och gallskriker.
Nästa dag (som idag) kan hon sitta i babysittern och sova nästan hela dagen eller ligga under babygymmet och gymma en bra stund, bara hon får vara med.

Nyss satt hon i den och var väldigt missnöjd. Jag började göra iordning en flaska med mat och när jag var färdig så hade hon somnat igen.
Så det verkar vara en sov-dag idag och inte en bär-mig-släpp-mig-aldrig-dag. Det är mysigt med bär-mig-släpp-mig-aldrig-dagar. Men när jag är ensam med kidsen så kan det bli lite komplicerat och jobbigt att bära runt på henne i bärsjalen och göra sysslor.

Så dagar som idag försöker jag få så mycket som möjligt gjort. Jag försöker att inte ställa för höga krav på mig själv (även om det är svårt ibland). Jag hinner det jag hinner helt enkelt. Resten får vi ta en annan dag eller en annan vecka eller en annan månad. Det är liksom inte så viktigt just nu. Huvudsaken är att kidsen får mat på bordet, rena kläder och en massa kärlek. Det kommer man långt på.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar