torsdag 20 februari 2014

När barnen blir dödstysta så är det något lurt i görningen

Efter att jag skrivit klart och postat föregående blogginlägg så upptäckte jag hur farligt tyst det var nere.
Alla föräldrar vet att när barnen blir dödstysta så är det något lurt i görningen.
Stapplande gick jag ner för trappan. Fortfarande inte ett ljud.
När jag kom in i vardagsrummet så låg Olle i soffan och sov.
Han var visst inte så pigg som jag trodde... Det händer aldrig att han somnar i soffan mitt på dagen. Möjligtvis på kvällen men aldrig mitt på dagen. Stackarn hade nästan 40° i feber när han vaknade...

Jag är så tacksam över att vi bor i Sverige! De flesta läkemedel vi behöver kan vi bara gå på närmaste Apotek och köpa. Och säga vad man vill om sjukvården men jag är så glad att vi kan söka hjälp och få hjälp när vi behöver det utan att det kostar oss mer än en månadslön. Vi gnäller och gnäller men vi glömmer se det vi har; en fungerande sjukvård som andra länder bara avundas. Det är klart vi behöver förbättra vissa saker. Sen kan vi ju debattera sjukvårdspersonalens löner i all oändlighet men det gör vi i ett annat blogginlägg!

Min älskling är så fin! Han kom nyss hem med en kycklingsallad och en lyxshake till mig! Jag äter och dricker och försöker minnas hur gott det är för på grund av förkylningen så har jag tappat både smaklökar och luktsinne. Det sitter ju ihop liksom.
Men, men, till sommaren ska de väl vara tillbaka.;-)

Ha en fin kväll!♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar