måndag 21 oktober 2013

Halsbrännan från helvetet

Jajemen, då var vi nere på mindre än en månad! Närmare bestämt 29 dagar. Själv hoppas jag att det är mindre än 29 dagar tills hon tittar ut.

Det ska bli så otroligt roligt att se hur hon ser ut. Vem hon är mest lik. Hur hon låter och hur hon är som person.
Dessutom börjar jag lessna på att vara gravid. Även om jag mår hur bra som helst. Jag är mindre denna gång än med Olle så jag har mer ork och är smidigare, om man nu kan vara smidig som höggravid.
Jag har inte haft så mycket foglossning heller. I och för sig så började jag känna av fogarna redan i vecka 8. Men sen efter några veckor så försvann det. Men nu verkar kroppen ha kommit på att den glömt bort att ge mig foglossning så nu känns det desto mer. Allra helst när jag ska sova och när jag vaknat. Men jag ska absolut inte klaga! Hade mycket mycket ondare med de andra.

Det enda jag har att klaga på är halsbrännan från helvetet som jag hade i natt. Vaknade flera gånger och fick kliva upp för att ta Novalucol. Såklart vaknade lillskruttan i magen också, och hennes äldre bröder. Loa ville ha musik på för att kunna somna om och Olle ville ha en ny blöja och lite välling. Efter att jag lagt mig igen dansade skruttan runt lite. Vet inte hur länge dock, för själv somnade jag trots att jag mycket väl kände hennes rörelser, t.o.m efter att jag började glida in i drömmarnas land.

Nu har jag fått vila och fått lite ny energi. Ska strax hämta hem kidsen. Och som vanligt ska vi ha Mys-måndag (om de skött sig i skolan vill säga) som vi brukar ha när de kommer från sin pappa. En film och lite popcorn efter maten brukar det bli. Mycket uppskattat och ett perfekt sätt att sätta lite guldkant på vardagen och en fin start på veckan.

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar