tisdag 31 juli 2012

Något som var tänkt att bli en kyckling men inte riktigt lyckades hela vägen

Det är så vackert här!
Idag tog vi en lugn morgon med lång frukost. Sen åkte vi till Tingstäde och åt lunch. Jag vet inte riktigt vad det var för kött på grillspettet jag beställde. Det stod kyckling men det smakade och såg inte ut som kyckling. Kanske något som var tänkt att bli en kyckling men inte riktigt lyckades hela vägen...
Jag försökte låtsas att det var kyckling i alla fall tills det inte gick längre. Då högg jag in på potatisgratängen som serverades till. Den var riktigt god, tills den smakade mögel. Då gav jag upp och åt mig mätt på bullar istället.

Sen åkte vi och badade på ett insjöbad. Eller ja...jag badade inte (det ska vara uppåt 28-29 grader varmt för att den här mamman ska doppa sig) men resten av familjen badade. Loa och Lovisa badade tills de var halvt ihjälfrusna och alldeles blå om läpparna. De huttrade så mycket så de kunde knappt dricka saften i sina plastmuggar. Men kul hade de!:-)
Efter det åkte vi på loppis och kidsen gjorde var sitt fynd.
Lovisa hittade en minifiol i trä och ett mjukdjur i form av en papegoja. Och Loa hittade en ljusstake med en vacker ängel i guldfärg. De är mäkta stolta över sina fynd!:-)

Efter en god middag har nu mamman och pappan fått sig ett välförtjänt glas rött vin, lite godis och lite chips. En perfekt myskväll för två trötta föräldrar med andra ord.
Imorgon ska vi till Kneippbyn och deras sommarland och hälsa på Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump. Ska bli så roligt då det är det barnen längtat mest efter.
Nu väntar sängen och ännu en god natts sömn. Natti natti!:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar