torsdag 14 juni 2012

T.o.m. kungen hade puffärmar då det begav sig

Nu var det alldeles för länge sedan jag bloggade! Men jag har varken haft tid eller ork. Så här följer en resumé av dagarna som gått!
Förra veckan hade vi spelning i Norrköping. På bilden nedan så ser ni min snygga blivande man.:-)


Dagen efter så var vi tillbaka i Stockholm och det var Sveriges Nationaldag. Vi började med indiskt och gick sedan till slottet och Livrustkammaren.
Eftersom det var nationaldag så var det gratis inträde så det var liksom bara att kliva på.:-)

Loa älskar ju Hello Kitty och har ärvt en t-shirt med denna figur av Lovisa. T-shirten har dock puffärmar och det har tagit emot at sätta på honom den. Han bryr sig inte ett skvatt och jag tycker ju att han är så fin i rosa. men puffärmar...
Men så när vi gick och tittade i godan ro på alla fantastiska kläder så fick jag syn på den här fina fina dressen som vår nuvarande kung hade som litet barn. Så om t.o.m. kungen hade puffärmar då det begav sig så kan väl även Loa ha en t-shirt med puffärmar!:-)

Efter Livrustkammaren tog vi Djurgårdsfärjan till Skansen. Där åt jag årets första mjukglass och sockervadd. Mmmmmmm!!!


Puss på lilla grisen!:-)


I lördags var det då äntligen dags för Zara och Emil att bli man och hustru! Ett magiskt bröllop!


Vi sov på Kastanjelunds Wärdshus i Yngsjö. Supermysigt ställe med världens skönaste sängar!

Väl hemma har vi hunnit få besök av min guddotter (systerdotter) med bror och mor. Danne åkte till Stockholm igen och är i skrivande stund på sin svensexa.:-)
Jag har jobbat och varit på den första skolavslutningen för mitt äldsta barn. Helt otroligt att det gått så fort! Nyss var hon ju liten och jag tänkte att det dröjer länge tills hon börjar skolan och nu är den stunden redan här. I varje fall snart... Först sommarlov. Och innan det så blir det några veckors fritids tills Danne går på semester. Själv ska jag jobba så mycket det bara går. Med undantag för giftermål och bröllopsresa. Gissa om jag längtar!!!

Nu ropar sängen på mig. Bäst att lyda!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar