onsdag 7 september 2011

Ännu en vinter

När min lillasyster Marie-Therese var liten (i år blir hon 15 år) så försökte jag och farfar att lära henne att säga "piss-vär" (piss-väder). Jag tror inte att vi lyckades och tur var väl det.;-)
Men piss-vär eller piss-väder är just vad det är idag.
Nu har det regnat nästan konstant i ett dygn. Man blir lite trött på smattrandet mot taket och fönstren. Nu får det sluta snart så solen kan skina.
Nu ligger det även en massa gula löv över hela vår gård. Tänk att hösten redan är här... Sommaren började ju nyss känns det som. Men jag är glad över att vi har fått så himla många fina dagar, vi har haft en fantastisk sommar! Vi har badat och busat och lekt och skrattat och haft världens bästa semester. Och när vi var i Stockholm förra helgen så fick vi uppleva en av de sista sensommardagarna tillsammans. Härligt!:-)
Sommaren är min favorit årstid! När man kan kliva utanför dörren utan att ta på sig varken jacka eller skor. När sommarnätterna är så ljusa att jag knappt kan sova. Och när jordgubbarna smakar sött och är alldeles illröda. Jag ÄLSKAR sommaren!
Men hösten har sin charm också. När det blir svalt och friskt i luften och kvällarna blir mörka och mysiga och jag får tända ljus i hela huset. Mmmmm, mys!:-)
Det enda jag gillar med vintern är julen. Allting annat är liksom inte min grej. Jag gillar inte bylsiga kläder, jag gillar inte att frysa (och det gör jag hela tiden på vintern!), och jag gillar inte att skotta snö... Men så länge jag har ett varmt hus, en varm jacka och ett par bra vinterskor så ska jag nog ta mig igenom ännu en vinter.:-)
Lovisa är likadan som jag. Tur vi är två mot resten av familjen. Det kunde ju varit värre...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar