onsdag 24 augusti 2011

Vi får nog akta oss så vi inte pussar ihjäl de

ÅH JAG TROR JAG LÄNGTAR IHJÄL MIG EFTER MINA BARN!!! Olle är ju såklart med mig, men de andra två; mina stora barn Loa och Lovisa!
Har inte sett de på över en vecka nu! Men imorgon smäller det! Då ska de få alla de miljoner pussar och kramar de gått miste om nu när de varit hos sin pappa. Eller ja, de har säkert fått närmare en miljon pussar och kramar av sin pappa och hans sambo, men inga ifrån mig... Vi får nog akta oss så vi inte pussar ihjäl de!:-)

Nu snart ska vi börja den långa bilresan upp mot Norrland och Örnsköldsvik.
Längtar efter huset och katterna och t.o.m. Domsjö-fabrikens fräna lukt! Ja, nästan iaf...;-)
Tur vi har Sommarpratare med oss i bilen som pratar bort tiden. Ibland har vi suttit kvar ute i bilen när vi kommit hem mitt i natten för att lyssna klart på ett program. Grannarna måste tro att vi är tokiga! Och det är vi ju också.:-)

Måste bara berätta en kul grej som hände, tror det var i söndags. Jag och Danne gick till Västermalmsgallerian. Och där på en tvärgata kliver ingen mindre än Peter Foppa Forsberg ut ur en bil! Leendes stod han och pratade med chauffören.
Hur liten är inte världen egentligen?! Mitt på en gata på Kungsholmen stod för ett ögonblick inte mindre än fyra Domsjöbor! Häftigt! Foppa var naturligtvis ovetandes om detta. Men jag tordes inte hojta till honom...
"Tjenare Peter! Faan va' roligt å se däh! Vilket pissvä'r vi ha'. Men man få' va gla' åt de' lilla.
Ha' du hört att Sarek, ja mitt band, ska ha releasespelning den 1 september? He bli skitskoj! Du komma väl?! Hörrdedu hade bra nu å häls' te farsan din! Hääj!" (Såklart på bredaste norrländskan så han verkligen förstår!:-) )

Njaae, skulle inte tro det...:-]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar