måndag 29 augusti 2011

Som de gör i Star Trek

Vi hinner inte ens komma hem förrän vi ska resa bort igen. Jag längtar hem fast jag är hemma eftersom jag vet att vi ska till Stockholm på onsdag, igen.....
Men jag vill ju inte missa releasen! Inte för allt i världen. Nästan...;-)

Vi kom hem när klockan var halv tre inatt. Lovisa fick vara hemma från skolan.
Men vet ni, jag älskar att sjunga och jag får göra det jag är bra på och det jag brinner för. Dessutom så har vi fått mycket tid med barnen och varit och fikat på Skansen och tittat på Vasa-skeppet och upplevt en av de sista, varmaste sensommardagarna tillsammans. Det har varit härligt. Men ibland önskar jag att det gick att beema sig hit och dit som de gör i Star Trek. Det hade varit mycket enklare då att resa överallt och inte tagit sådan förbaskad tid.

Nu ska jag knåpa ihop sladden till en ny fin kökslampa som vi fyndade på en loppis härom veckan. Härligt att ha en ljuskälla över matbordet nu när det börjar bli mörkare ute. Tidigare har vi haft en fin ljuskrona i smide, men den ska få flytta in i vardagsrummet.


Så här ser det ut just nu i vårat kök. Ja, nästan iaf.
De somriga blommorna är vissna och slängda sedan länge.
Men annars så ser det ut precis så här.
Älskar vårat kök!
Det mesta är faktiskt loppisfynd eller ärvda saker.
Älskar det mörka träet mot det ljusa antikvita!

Ooops, känner doften av bebisbajs.
Plikten kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar