fredag 29 april 2011

Mysterium

Jag älskar verkligen den här årstiden! Men det man glömmer varje år och som uppdagas vid den här tiden, är all sand och grus som ungarna lyckas dra med sig utifrån och in.
Hur är det möjligt att det ryms så mycket sand (typ 4 liter!) i en liten barnsko?!
Jag har dammsugit hallen, minst en gång varje dag i en veckas tid. Nä, där ljög jag.;-) "Det är för sorgligt" som Pippi skulle ha sagt.:-)

Hur som haver så förstår jag inte hur de bär sig åt. Lågskor kan jag förstå att de blir fulla med sand och grus. Men en hög stövel! Det är ett mysterium!

Just nu har vi sol och ganska varmt. Jag hoppas på ett sådant väder hela helgen. Imorgon är det ju sista april också. Får se om vi går och tittar på en brasa (om vi hittar någon) eller om vi bara stannar hemma och myser.

Den som lever får se...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar