tisdag 12 april 2011

Hur jävla mycket ska vi ta till oss och tro på egentligen?!

Usch! Blir bara förbannad och upprörd över dokumentären Underkastelsen som gick på SVT1 nu ikväll! Vi kan ju få cancer och alla möjliga sorters sjukdommar bara av att leva i vårt eget hus! Och gud nåde oss om vi kliver utanför dörren!
De listar upp allt som är farligt och bla bla bla. Men vad ska vi göra om det redan är försent?! Är det inte bättre att inte veta?

Jag förstår att jag fört över en massa gifter till mina barn. Men tydligen så har de betydligt farligare saker i form av plastleksaker och dylikt på sina rum som kan göra de sjuka.
Det rena vattnet som finns i våra kranar som ska vara sååå rent (iaf här i Sverige) är tydligen inte rent.
Diskmedlet jag använt och använder för att rengöra våra talrikar, bestick och nappflaskor innehåller fettlösande medel som kan ha sabbat hjärnorna på mina barn.

Hur jävla mycket ska vi ta till oss och tro på egentligen?!

Och just i detta nu när jag sitter och skriver mitt upprörda inlägg så ligger min lille son Olle på rygg på golvet. Han rullar över till magläge och snurrar runt liggandes på mage, hans första försök till att ta sig framåt!:-)
Hur skadad är han egentligen av alla dessa kemikalier om han kan göra så? Behöver jag ens oroa mig?

Herregud, för några år sedan tordes man ju knappt äta chips för det var ju sååå farligt! Jag tror att vi just nu ska oroa oss mer för kärnavfallet i Japan än vilka leksaker vi köper till våra barn.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar