fredag 1 april 2011

April, april

Lade min lilla sjukling i sin säng för en stund sedan. Efter att ha käkat gröt så var han supertrött!
Stackarn väckte mig i natt (eller tidigt imorse, men då är det fortfarande natt för mig...) och var jättevarm. Tog tempern på honom och den visade 38,9.
Han låter rosslig i halsen och har hosta. Inte så farligt men tillräckligt för att mammahjärtat ska värka...

Snart kommer mina andra små monster. Längtar efter de!
Och med tanke på att två av tre är sjuka så blir det nog en skön hemma-helg. Med massa bus och spring, för Loa är nog friskare än någon av oss efter sin medicinkur.;-)

Har ni blivit lurade idag?:-)
Det första jag fick höra när jag vaknade var ett april-skämt. Jag försöker tänka ut det perfekta april-skämtet till hämnd. Men jag kommer ingen vart... Det kanske dyker upp något under dagen.
Och ni vet väl att om ni blir lurade så är sista april dagen man hämnas på, om man inte lyckas idag då vill säga.:-)

Förresten, härligt att det är april! Nu börjar våren på riktigt! Fast det syns inte om jag tittar ut genom fönstret... Jaja, det kommer väl...*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar