torsdag 31 mars 2011

"Är det där blod?"

Hahaha, nyss somnade Olle i gå-stolen! Jag är en hemsk mamma som inte hör att han är trött.;-) Nu har jag iaf lagt gullungen i vagnen och han sover sött.
Danne är bortrest över dagen, Sundsvall. Kidsen är hos sin pappa och jag sitter här och har faktiskt lite tråkigt...

Jag ska fortsätta tvätta idag, som jag började med igår. Inte klar på långa vägar! Och så måste jag ju sy klart kidsens gardiner. Annars blir det aldrig gjort.
Loa mår mycket bättre nu. Han är feberfri och andas lättare, men hostan är kvar. Men han är lika glad och energisk ändå!:-)
Han var så duktig när vi var hos doktorn i förrgår också. Sköterskorna stack honom i fingret och tog ett sånt där litet rör för att suga upp hans blod.
"Är det där blod?" frågade han lite förskräckt men satt ändå jättestilla och gjorde precis som de sa.
Han fick även inhalera medicin. När sköterskan sa att han skulle andas in så tog han långa djupa andetag. Han var så duktig!
Doktorn fick lyssna på hans hjärta och lungor flera gånger för att vara säker. Varje gång så satt han i mitt knä. Men den sista gången så sa han bestämt:
"Mamma, jag kan sitta själv!" och så drog han upp tröjan så doktorn kunde komma åt med stetoskopet.
Storkillen mammas!:-)

Saknar honom och hans storasyster (som hamnat i tonåren trots att hon bara ska fylla 6 år). Mina ungar! Vilken tur jag har som fick bli just deras morsa. Att de valde just mig!:-)
Men jag är ju rätt rolig och snygg i håret och ganska slarvig och förbannat glömsk, så jag förstår de.;-D

Nu står symaskinen och skriker "Sy på mig, sy på mig!" så jag ska väl ta tag i det nu. Konstigt... Golvet skriker "Dammsug mig, dammsug mig!" och nerifrån tvättstugan så hör jag tvätten skrika "Tvätta mig! TVÄTTA MIG!!!". Och från rummet innanför tvättstugan så hör jag batteriet i brandvarnaren skrika "Byt mig, byt mig! Jag är slut!". Men tvättstugan är ju lååångt härifrån. Och ingen har väl dött av ett skitigt golv...?:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar