måndag 28 februari 2011

Låtsaskompis

Loa har en låtsaskompis. Hon heter Pida och är ca en decimeter hög.
När Lovisa var mindre så gjorde Lolo entré (jag har skrivit om henne/honom förut, klicka här). Lolo är både flicka och pojke. H*n har bytt skepnad och kön genom åren efter Lovisas behov.

Jag hade också låtsaskompisar när jag var liten. En ren som jag inte kommer ihåg vad han hette men han var stor och hade stora ståtliga horn, och en domherre som hette Vari. Kommer inte riktigt ihåg när dom försvann ur mitt liv men jag kommer ihåg hur verkliga dom var.
Lovisas låtsaskompis Lolo dyker fortfarande upp ibland men det roliga är att h*n nu även är Loas låtsaskompis.:-) Så Loa har för tillfället två låtsaskompisar.

Enligt en artikel i Aftonbladet så är det nyttigt för barn att ha låtsaskompisar.
Barn som har eller har haft låtsaskompisar är kreativa människor med stor fantasi tror jag.
Jag kan ju bara tala för migsjälv.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar