onsdag 9 februari 2011

30 dagar

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Min absoluta favoritfödelsedag var förra året när jag fyllde 30.
På min 25-årsdag väntade jag Lovisa och svor på att när jag fyllde 30 så skulle jag inte vara gravid så jag kunde dricka alkohol.:-)
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt.
Jag råkade ju vara gravid då med. Men nu svär jag på att när jag fyller 40 så ska jag ha fått alla mina barn och då ska jag tamejfasen dricka alkohol!;-)

Hur som helst så kan min 40-årsfest omöjligt bli lika bra som min 30-årsfest! Men man vet ju aldrig...:-)
Jag hade planerat att vi skulle ha en liten sammankomst på söndagen när jag fyllde år. Men min älskling och min bästa kompis Tessan hade planerat annat.

På lördagen fick jag sovmorgon (som oftast ;-) ) medan Danne dammsög hela huset och städade. Jag fattade ju inte varför han skulle göra allt just precis den dagen. Sen gjorde vi oss iordning och åkte till Café UH och fikade. Jag blev så otroligt trött och ville nästan åka hem och lägga mig. Men Danne hade en överraskning som han skulle köra mig till. Så efter en stund så åkte vi iväg. Jag fick ha ögonbindel.
Jag hade ingen aning om vart vi skulle. Jag trodde han skulle köra mig till en spåkvinna eller nåt och spå min framtid.:-) Men där hade jag fel.

Bilen stannade och Danne ledde mig ut, fortfarande med ögonbindel på. Upp på en bro och in i ett hus. När han tog av mig ögonbindeln så stod vi i vår egen hall och där var en massa människor och innan jag ens hann se vilka det var så fick jag ett champagneglas (med alkoholfri cider i förstås) i handen och dom började sjunga "Ja må hon leva".
Sen fick jag kramar från alla och dom tog med mig in till matsalen. Där var ett smögåsbord uppdukat med alla sorts godsaker.
Dom hade gjort så fint!:-) Sen åt vi och pratade och skrattade.

Sen fick jag öppna paket i vardagsrummet. Om jag inte har sagt det förut så tack alla för alla fina presenter!:-)
I vardagsrummet var det oxå uppriggat med högtalare och mikrofoner. Det skulle bli musikfrågesport och sen karaoke, men först fick jag sjunga "Genom eld och vatten" för alla. Och Danne spelade fiol.:-)

Vi delades upp i två lag och musikfrågesporten satte igång. Jag kom inte ihåg vilka som vann. Men det spelar ingen roll för jag hade så otroligt roligt!
Sen sjöng vi karaoke resten av kvällen och långt in på natten. Så jävla roligt!

Tack Tessan, Maria, Danne och alla andra
som hjälpte till att göra min 30-årsfest till ett minne för livet!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar