söndag 30 januari 2011

30 dagar

Dag 14 - Mina barn


Jag har tre små monster.:-) (Dom leker och låter gärna som monster.)


Hera Lovisa Christina föddes den 27 maj 2005. Hon är en glad och social tjej med mycket humor och stoooor fantasi. Så stor att hon ibland lever en hel dag i sin egen värld som en drake eller en prinsessa eller en hund.
Min Tjofisan! Hon älskar när jag kallar henne det. Hon kommer alltid att vara min Tjofisan.:-)
Vi är väldigt lika varandra till sättet hon och jag. Både på gott och ont.:-)








Tor Loa Vincent föddes den 2 oktober 2007. Han är en energisk, supertuff kille men en mjukis på insidan. Han är så otroligt omtänksam och generös. Och tjurig till tusen! Jag lovar, han kommer få precis som han vill i arbetslivet!:-) Min Jojja!
När Lovisa var liten och Loa var nyfödd så kunde hon inte säga Loa utan sa Jojja istället. Sen dess kallar vi honom för Jojja.







Erik Olof Gottfrid föddes den 2 augusti 2010. Han är en tänkare med mycket känslor, mycket humor och nästan alltid bus i blick.
Min Olle! En bestämd liten kille som vet precis vad han vill och är inte rädd att tala om det.:-)






Alla mina barn har "styrkenamn". Det namnet som är först.
Lovisa heter Hera eftersom hon är min hjältinna. Men hjältinna på engelska är heroine, vilket låter som något helt annat. Så jag hittade på namnet och betydelsen själv. Sen kom jag på att det även är en grekisk gudinna.:-)
Christina har hon fått efter mig och min mamma.
Det var Lars som kom på namnet Lovisa. Och jag tyckte det var så fint. Hon är den finsate visan jag har gjort.;-) Fattar ni? Lo-visa.:-)

Loa heter Tor efter den nordiske åskguden (kanske är det därifrån han har fått sitt temperament...?;-) ) Loa heter han efter Loa Falkman. Jag tyckte det lät coolt på en liten kille och så såg han ju ut som en Loa! Vincent tog jag för att det är ett väldigt fint namn och dessutom så klingade det så bra.:-)

Olle heter Erik eftersom det är ett vanligt kunganamn i Sverige, men oxå efter en massa gubbar i släkten. Däribland hans egen far.:-) Dannes bonuspappa, som Olle är namngiven efter hette oxå Olof men kallades för Olle. Först tänkte vi namnge honom till Olle men vi tyckte att Olof lät lite coolt och ovanligt. Gottfrid heter han efter min farfar.

♥ ♥ ♥ Mina fina små monster!:-) ♥ ♥ ♥

Jag älskar er så otroligt, ofantligt, oändligt MYCKET!!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar