torsdag 13 januari 2011

30 dagar

Dag 03 - Mina föräldrar

Jag har, som dom flesta andra, världens bästa och finaste föräldrar!:-)
Min mamma heter Marina Wetterstrand Jakobsson och kommer ursprungligen från Stockholm. Pappa heter Göte Tjernström är infödd norrlänning.

Dom var rätt unga när dom träffades, iaf mamma. Två månader innan hennes 18-årsdag föddes jag.
1989 gifte dom sig, då hade dom varit tillsammans i över tio år.
1995 skilde dom sig...
Det kom lite som en chock för oss barn eftersom dom aldrig bråkat inför oss.

Min pappa tog det hårt. På kvällarna i början var det jag som fick sitta och trösta honom. Kanske inget en femtonåring ska göra egentligen, men det gjorde att jag och pappa kom väldigt nära varann.
Mamma och jag stod ju redan nära varann och har alltid gjort.
Så på ett vis så tackar jag dom för att dom skilde sig.

Idag är dom goda vänner. Jag har sån tur som har föräldrar som kan träffas och umgås vid födelsedagar och dylikt. Vi firar t.o.m jul ihop! Det är det mysigaste jag vet!:-)

Och hade dom inte skilt sig så hade mamma aldrig träffat Per, som är världens bästa bonuspappa (och bonusmorfar till mina barn) och pappa hade aldrig träffat Tsveta, som är världens bästa bonusmamma! Tillsammans har dom ju oxå Anna-Maria, min lillasyster, som bara är två månader äldre än Loa.
(Innan pappa träffade Tsveta så var han tillsammans med en annan tjej som heter Ann-Sofie och dom fick oxå en dotter; Marie-Therese. Så jag har tre småsystrar.:-) )




När allt kommer omkring så är jag så tacksam över att ni är mina föräldrar och allt ni har lärt mig.
Jag älskar er så mycket!
Puss puss från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar