torsdag 11 november 2010

Trött...

Helt plötsligt blev det vinter! Igår snöade det så mycket att jag var tvungen att skotta lite. Hade säkert inte behövt det men det kändes bra att få röra lite på sig och ta i lite grann.:-) Och hade det fortsatt att snöa så hade vi blivit insnöade! Det är fortfarande milt väder men inget snöande idag.

Var uppe halva natten inatt. Fick för mig att avfärga och färga om håret och det tog ju sin lilla tid... Tycker det blev lite väl ljust, nästan rött. Vill ha en chokladbrun färg. Ska färga det lite mörkare nästa gång.
När jag hade avfärgat det blev det alldleles morotsrött vid hårbotten, såg otroligt lustigt ut!:-) Tog kort men bilden blev så dålig och visar inte hur ljust det blev egentligen.

Danne åkte till Sthlm igårmorse. Han kommer hem sent ikväll tack och lov! Saknar honom...

Snart är målarna klara med målningen av väggarna uppe i allrummet och trappen oxå. Det blir så himla fint! Det är nästan så man inte vågar släppa upp ungarna dit nåt mer.;-) Dom kommer bli glada över att få leka på sina rum igen. Och det ska bli kul att inreda ordentligt däruppe! Vi har ju inte haft varken inspiration eller ork att göra det när vi vetat att det skulle målas om. Känns skönt att få det gjort nu.
Det blir en varm röd färg i själva tv-delen och antikvitt (varm och krämig) på resten av väggarna. Hoppas att dom blir klara idag, annars är vi rädda att det drar iväg alldeles för mycket i pris....

Jag är sjukt trött idag pga min hårfärgningsnatt, sov inte så bra natten innan heller. Strax efter att jag skrivit föregående inlägg så kom Lovisa in och lade sig mellan oss. En stund senare kom Loa. Tur att Olle sover i egen säng nu! Men det blev för trångt ändå. Tillslut fick Lovisa nog av trängseln och gick och lade sig i sin säng igen. Men då fick hon för sig att hon skulle lyssna på sago-cd och jag kan inte sova när jag hör Mamma Mu och Kråkan prata klockan halv fem på morgonen... Så då blev det lite bråk om det. Som tur är så gick Danne upp och lyckades förhandla sig till en lösning, han har sörre tålamod än vad jag har och så himla bra hand med barnen.:-) Inte undra på att dom älskar honom så mycket och att han oftast är favoriten.:-)
Men jag hade ändå svårt att somna ordentligt efter det... Ni vet, när man sover fast inte så djupt som man skulle önska.

Passar på att sova idag när Olle sover.
Nu har han somnat igen så jag ska ta och sluta mina ögon en stund oxå.

På återseende!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar