lördag 25 september 2010

Fenomen

Har ni nånsin varit med om detta fenomen? Klockan börjar närma sig läggdags och barnen är så trötta att dom nästan sitter och sover. Du nämner att dom ska gå och lägga sig om en liten stund. Det är då det händer; dom blir helt plötsligt superpigga och börjar springa runt, runt. Jättemärkligt... Men då insåg jag, igåreftermiddag när jag pratade med Tessan om saken, att jag själv är precis likadan!
Jag kan vara så trött att jag sitter och sover i soffan framför tv:n. Men så fort jag kliver upp för att gå och lägga mig så blir jag, om inte jättepigg så iaf pigg nog för att sitta framför datorn, plocka disk, fixa tvätten eller nånting annat som jag inte hunnit med under dagen.
Det spelar ingen roll om jag varit trött hela dagen! Så fort klockan börjar närma sig läggdags så vaknar jag till liv. Men kanske dom flesta småbarnsmorsor är så? Jag vill gärna tro det. Tråkigt att vara ensam...;-)

Nu har iaf Olle somnat om efter sitt tidiga morgonmål så då ska jag ta och göra detsamma!:-) Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar