onsdag 18 augusti 2010

Inte sommar men ändå inte höst

Ena dagen är det sommar och nästa dag är det höst... Det är riktigt kyligt i luften nu men fortfarande varmt i solen, om den visar sig vill säga... Det blåser kallt. Kallt på morgonen, varmt mitt på dagen och svalt på eftermiddagen och kvällen. Inte sommar men ändå inte höst, nånstans mitt emellan. Tycker den här tiden är svår. Hur mycket eller hur lite ska man klä på barnen?

Det känns som om vi inte har haft nån riktig sommar. Kanske missade jag den dom dagarna det var så varmt att jag inte orkade gå ut? Dom dagarna när jag låg på altanen på en madrass. Nån sa att sommaren skulle komma nu i augusti, men än har vi inte sett röken av den.

Å andra sidan så har jag längtat efter den här tiden. Hösten är på väg, den stora magen är borta och det bästa av allt; bebisen är här!:-) Nästa sommar ska jag vara ute i solen, smal och smärt med en nästan ettårig kille på höften!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar