torsdag 6 maj 2010

Dröm-morgon

Visst är det härligt när barnen är på bra humör när man lämnar dom på dagis. Imorse hade jag den turen. Är dom eller jag själv på dåligt humör kan det förstöra hela dan... Men imorse var en sån där dröm-morgon.
Barnen sov när jag klev upp! Det har inte hänt sedan Jesus gick ibland oss! Lovisa brukar alltid komma in till oss mellan 5:30-6:30. Oftast lägger hon sig bredvid Danne och somnar om. Annars ligger hon och suckar och vänder på sig och tillslut brukar hon vilja gå in på sitt rum och leka en stund.
Loa brukar antingen komma in och lägga sig hos oss mitt i natten eller tidigt, tidigt på morgonen, så oftast ligger han redan här när Lovisa kommer in. Fast nu dom senaste veckorna så har han varit jätteduktig och sovit i sin säng. En natt när han kom in till oss tyckte han troligtvis att det var så trångt och varmt att han gick in och lade sig i sin säng igen.:-) Det blir ju lätt trångt med en mamma med gravidmage och varmt blir det ju alltid om man ligger många i sängen.:-)

Men imorse fick jag som sagt väcka dom! Och båda var på bra humör. Det gick lätt och snabbt att ta på kläderna och sen iväg till dagis så dom inte skulle missa frukosten. Tänk om alla morgnar var så! Tror jag ska önska mig det i morsdagspresent.;-)

Hoppas du oxå hade en dröm-morgon eller iaf nära på!:-)
Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar