onsdag 7 april 2010

Förhoppningsvis

Igår spatserade jag in i vecka 24. Här går det undan!:-) Men ju fortare desto bättre. Visst njuter jag av att vara gravid så mycket jag kan, men ibland blir det bara för mycket. Jag har så ont den här gången, foglossning... Det är inte så att jag inte kan gå, men så pass att det hindrar mig från att röra mig som jag vill.
Härom veckan när jag skulle klippa mig t.ex... Jag var lite smått försenad (som vanligt) och när jag klev ur bilen började jag i rask takt gå mot sallongen för att i min besvikelse upptäcka att jag inte kunde gå så fort som jag brukar göra ogravid. Saktade ner och började vagga som en annan pingvin. Man ska inte vagga har jag läst, men det är ju lättare sagt än gjort! Är man gravid så är man! Jag kommer fortsätta vagga resten av graviditeten (och säkert långt därefter oxå, iaf tills fogarna har gått till sig)! Punkt slut!

Kunde jag hoppa över det jobbiga med att vara gravid så skulle jag gladeligen göra det. För vem vill ha ont?! Men resten som sparkar, besök på MVC, viktuppgången, dom läckande brösten och till sist den smärtsamma, underbara, skrämmande, spännande förlossningen vill jag inte missa. Så jag får väl ta mig igenom det här och försöka att fokusera på dom bra sakerna med att vara gravid. För det kommer ju något gott ur det här;
en alldeles ny liten, liten, hjälplös, (oftatst söt :-D ), underbart doftande människa...:-)
Längtar tills hon är här och jag får snusa på henne.

Nu har Danne, min underbare kärlek, duschat Loa efter en bajsblöja utan dess like. Vilken tur att jag har honom som kan göra allt som blir lite jobbigt och komplicerat när man är tjockis. Som att duscha ett av barnen och bespara mig lite ryggont.
Nu är det dags att få lite ont i ryggen iaf.;-) Lovisa ska oxå duscha. Sen är det läggdags! Dagis imorn. Men jag bävar lite inför läggningen. Dom kommer inte somna tidigare bara för att vi vill det. Och än hur många gånger vi upprepar hur sent det är och att dom kommer vara jättetrötta imorgon, det kommer aldrig att hända, dom kommer inte somna tidigare.
Men så blir det alltid när barnen varit lediga några dagar längre. Dom vänder alltid på dygnet och vi med. Sena kvällar och sena morgnar, men det vore ju inte lov utan det, eller hur?:-)
Förhoppningsvis får Lars hem två trötta ungar imorn efter dagis som somnar tidigt. Och när dom kommer tillbaka till oss på måndag så är förhoppningsvis rutinerna tillbaka i kroppen på dom.
Förhoppningsvis...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar