tisdag 22 september 2009

The whole truth and nothing but the truth!

Har du nånsin varit med om att du varit rätt nöjd med hur livet har varit och helt plötsligt så tar livet en helomvändning som gör dig så snurrig i huvudet att du knappt vet vad du ska göra; stå, sitta eller gå...?

Jag var väl rätt nöjd med mitt liv, tänkte att "det kanske inte blir bättre än så här, min lycka får vänta till sen, barnen kommer i första hand"... Dumt att tänka så egentligen, men det har nog dom flesta av oss gjort nån gång i livet. Hur som helst så lunkade livet på med sambo och två barn. Och en dag helt plötsligt och oväntat så träffade jag honom och blev kär.
Jaa, jag blev kär i en annan man... Mannen i mitt liv.

Låter romantiskt och det är det också, men samtidigt jobbigt med hemska samvetskval. "Hur blir det med barnen och huset och ny lägenhet och framförallt; hur blir det med exet...? Kommer han att hata mig nu och ta barnen ifrån mig...?"

Jag behövde en förändring i mitt liv. Insåg ganska snart att den enda som kan förändra det är jag själv. Jag var inte kär i min sambo längre. Jag älskade honom, och kommer alltid att älska honom, men jag var inte kär i honom längre och tyckte det var oshysst gentemot honom att stanna. Så jag gjorde slut och skaffade egen lägenhet, men jag hann inte flytta. Jag gick tillbaka. Jag ville inte bo ensam i lägenhet och jag ville att barnen skulle växa upp i huset med mamma och pappa. (Ännu en gång gick barnen i första hand...) Men så fort jag gått tillbaka så hamnade vi i samma gamla mönster... Jag ville ju så gärna att det skulle funka, att vi skulle hitta tillbaka till varandra och leva lyckliga i resten av våra liv...

Så var det dags för spelning med Sarek. Vi har en fiolspelare som heter Danne Sjöberg som brukar hoppa in ibland och vikariera antingen för Krille eller Göran. Denna gången var det Göran som fått förhinder och inte kunde närvara vid just denna spelning.
Jag hade ju träffat Danne förut men det var under en spelning i Umeå som vi fick upp ögonen för varandra.
Det var några veckor efter det som jag insåg att jag var kär i honom och gjorde slut med Lars. Men det hade inte hänt nånting, och hände inget mer mellan oss just då heller. Så jag gick tillbaka bla pga det.
Men under spelningen i Tranås så hände det... Pladask magplask super duper förälskad!!!
Det är helt sjukt att det kan hända bara så där!
Jag hade ju mitt liv ordnat och klart i stort sätt och så kommer han och "förstör" allt!;-)
Detta innebar att jag var otrogen mot Lars. Något jag hade lovat honom att jag aldrig skulle kunna vara... Men samtidigt som jag ångrar det så ångrar jag ingenting.

Hur som helst så fick Lars reda på det och slängde ut mig. Helt rätt handlat, jag hade troligtvis gjort likadant.
Efter några dagar hade jag fått tag på en lägenhet och började flytta in.
Från början så var det inte så roligt att bo med två barn i en tom lägenhet. Men nu börjar det mer och mer likna ett hem och barnen trivs.

Jag är ledsen över det som hände mellan mig och Lars men jag är jätteglad över det vi hade. Vi fick ju två underbara barn tillsammans och hade många fina, underbara stunder. Han kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Och jag önskar verkligen att han hittar den rätta och får bli lycklig på riktigt.

Och vad beträffar mig och Danne så kan jag berätta att vårt möte står skrivet i stjärnorna.:-) Jag har aldrig varit lyckligare och jag har aldrig varit så kär!
Han är mannen i mitt liv och jag älskar honom!

Detta var min berättelse, min sanning. Kanske inte den renaste av sanningar men den är min och det är det som är huvudsaken.

Nu kanske du förstår varför jag inte uppdaterat min blogg på länge.:-)

/Jessie

2 kommentarer:

  1. Hej Jessica!
    Vilken fin och ärlig berättelse.
    Jag önskar dig all lycka med din nya kärlek och med dina barn!
    LYCKA är att finna kärlek.
    Kram Från en Sarek-fan / Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Va starkt av dig att gå ut och berätta din sida av det hela!!
    Hoppas att ni är lyckliga och att allt känns "helt rätt" :-)
    kram! / Eleonora

    SvaraRadera