fredag 15 maj 2009

Sagt och gjort

Lovisa idag:
"Jag älskar dig mamma!"
Jag:
"Jag älskar dig mer!"
Lovisa:
"Jag älskar dig mest!"

När man får höra sådana ord så värmer det i mammahjärtat ska ni veta!:-)


Lovisa ikväll:
"När jag blir stor ska jag få superkrafter och bli häxa och då ska jag döda dinosaurier och drakar!"

Vad får dom allt ifrån?!:-) Hon ska tydligen få stora armar och stora muskler oxå, för man blir ju stark av superkrafter. Tror hon låg och surrade om superkrafter i en kvart!
Till slut sa jag:
"Jag tror du har fått superkrafter på hjärnan!"
"Ja" skrattade hon.:-)

Fyra-åringar är inte lätta att handskas med och med en vilja som vår dotter har så underlättar det inte precis... Men alla tankar och funderingar och alla roliga ord och meningar som ploppar ut just nu är så underbara att man inte kan göra annat än att älska den här tiden!

Men gud så jobbigt det är ibland! Det är en ständig balansgång.
Men när allt kommer omkring så kommer vi sitta och skratta åt allt hon sagt och gjort och ha sååå mycket att berätta för henne när hon blir vuxen. Och inte minst för våra barnbarn om alla hyss deras mamma gjorde när hon var barn!;-)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar