torsdag 21 maj 2009

Bananbyxor...

...är ett nytt ord som Lovisa hittat på.:-)

Härom kvällen när vi hade läst godnatt-saga så pratade vi om bebisar och att dom bor i mammas mage och suger på mammas tutte när dom kommer ut ur puppan.:-)
(Tänk att allt sånt där fastnar men inte det jag säger åt henne...;-) )
Lovisa: "Och jag har bott i din mage, mamma"
Jag: "Jaa"
Lovisa: "Men det fanns inga leksaker där"
Hahaha!:-D

Barnen somnade ganska tidigt ikväll. Innan tio är tidigt för oss. Hoppas dom sover länge imorgon. Imorse väckte Loa mig när klockan var tio över nio! Helt otroligt! Och sååå skönt!
Somnade innan 23 igår och det är tidigt för mig. Och att få sova till 9:10 var helt fantastiskt!
Men likt förbenat så har jag varit skittrött idag!
Somnade med Loa efter lunch och sov till kl var tre. Sen när Lars lagade maten låg jag och barnen på dynorna ute på altanen och lät solen värma oss. Somnade till då oxå.
Men nu är jag ganska pigg.

På tal om solen så är det ju helt underbart att våren är här på riktigt nu! Men nu vill jag ha ännu varmare!:-) Vill ha så varmt så jag svettas! Så varmt att man kan åka till Sjönäset i Mellansel och bada! Det är livet!
Men snart är det semester! Snart ska vi åka till Sthlm och mysa! Snart, snart, snart...

Nu ska jag poppa lite pop-corn och glo på tv en stund innan jag kryper till kojs.
See ya!

1 kommentar:

  1. Det är roligt, barn är logiska.
    Dinn katt Nalle är vacker men konstigt. Din katt tycker om att resa, första klass (lugn, utan rädsla, som en kung);)
    Det finns magi med den vackra dagar : solen skiner på blå himmel, naturen vaknar upp, och människor med leende, de är glad med skön dag :) :)
    Din blogg är bra, roligt (ledsen ibland). Ett minnesalbum (foto, video, ord). I 5, 10 år, dina barn ska se din blogg och säga : "Mamma, sa jag det?" eller "Nej mamma, jag har aldrig snarka!" -trevlig minne-
    Din blogg är en trevlig resa, exotiska (snö, renar, inte björnar?). Bravo!!!

    Ha en skön vecka (dig och din familij)
    Fred från Frankrike :)

    SvaraRadera