måndag 2 mars 2009

Malena till Globen!

Blev positivt överraskad när Malena Ernman gick vidare till Globen i lördags! Hade som inte väntat mig att resten av Sverige oxå skulle gilla den låten. Älskar ju såna där låtar och är lite svag för Fredrik Kempe låtar överhuvudtaget.;-) Och Agnes lyckades jag ju oxå pricka in.:-)
Hade ju inte heller tyckt att Sarah Dawn Finers låt var så bra efter att bara ha lyssnat en minut på den (Fredrik Kempe har ju skrivit den oxå). Men när jag såg framträdandet och fick höra hela låten så ändrade jag mig. Det bevisar vilken stor betydelse ett framträdande har. Och hon hade så vacker klänning! Men tror hon har stor chans att ta sig till Globen iaf, det är en stark låt.

Sen har jag blivit lite småkär i Malena Ernman och hennes röst så jag var tvungen att kolla upp henne på YouTube. Hittade då detta klipp från Idrottsgalan 2008. Hon är riktigt rolig och har en otrolig kontroll över rösten! Önskar jag oxå kunde sjunga så där....

Hittade oxå den här tjejen. Jenny Nygren heter hon och har skrivit den här låten. Mycket bra låt! Fin text.

Dags att lägga sig nu, kl är 00:22. Ska upp med barnen till dagis imorn. Planerar att städa ur kylskåpet. Får se om jag orkar...;-)

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar